Yoga pre cyklistov: 40-minútová zostava pre každého cyklistu

Yoga pre cyklistov: 40-minútová zostava pre každého cyklistu

Zatiaľ čo je jazda na bicykli dnes už neodmysliteľnou súčasťou kultúry v našej firme, podobne je to však aj so samotnou prípravou a strečingom. Náš vlastný certifikovaný jogín, Stephen Balsley, pravidelne vedie jogu v jednej z našich kancelárií. Jeho 40-minútový, jednoduchý tréning môžu využívať cyklisti na všetkých úrovniach a to k budovaniu pevnosti, flexibility a posilneniu vnútro svalových partií.

Prostredníctvom jednej sekvencie sa Stephen zameriava na oblasti tela, ktoré sú pri bežnej jazdeckej pozícii u cestných i horských cyklistov najviac namáhané. Týmito oblasťami sú zápästia, ramená, spodná časť chrbta a hamstringy. Bez rozvíjania týchto svalov je každý, kto trávi v sedle nad riadidlami viac času, oveľa náchylnejší na pomalšie zotavovanie, či dokonca zranenie. Osvojiť si rutinu v podobe jednoduchých jógových cvičení je z tohto pohľadu veľmi prospešné

1. Zápastia

Veľká väčšina jazdcov nemyslí na svoje zápästia, a to kým sa nezranenia. Cestný i horský cyklisti ignorujú fakt, že sa jedná o kľúčové miesta kontaktu s bicyklom. Z tohto dôvodu začíname so zápästiami. Ich otváranie a zahrievanie pomáha zmierniť prípadnú bolesť pri jazde.

 

2. Ramená

Od zápästí prechádzame k ramenám a cvičenia predných a zadných častí hrudníka a ramien nám pomáhajú uvoľniť hornú časť tela a to s dôrazom na plynulé dýchanie. Tieto pozície nám umožnia nachádzať rovnováhu medzi viac a menej rozvinutými oblasťami tela, čo pozitívne ovplyvní samotné zotavovanie a predchádzame tak únavovým zraneniam.
Známe jógové pozície ako sú mačka, či krava nám v konečnom dôsledku pomôžu k dlhším a rýchlejším jazdám.

 

3. Chrbát a hamstringy

Mnoho cyklistov zažíva bolesti dolnej časti chrbta a tuhosť v oblasti v dôsledku problémov s poskracovanými hamstringami a zoslabeným vnútorným svalstvom. Prechod do pozícií ako je Pozdrav Slnku A pomáha uvoľňovať tieto partie, pričom kladieme dôraz na samotný pohyb a dýchanie.

 

Tendenciou každého jazdca je prispôsobiť sa tempa a úsiliu, ktoré pri ňom vynakladá. Preto prechod touto zostavou a budovanie všestrannosti a sily sú tou najlepšou možnosťou, ako sa popasovať s dôsledkami hodín strávených v sedle bicykla.

 

Každý jazdec asi pozná pocit, keď prekoná vlastné úsilie a námahu a objaví hlbší rozmer vo vlastnej fyzickej aktivite. Či je to strmý kopec za mestom z vidinou vzdialeného údolia vediac, že po ňom príde ten krásny, tiahlý zjazd, alebo vytúžená rovinka nasledujúca náročný úsek na obľúbenom single track-u. A niektorí z nás určite nájdu v jógovej pozícii pochopenie ako prepojiť dýchanie s našim telom a našou mysľou.

 

Veríme, že aspoň niekoho z Vás táto zostava zaujala, potešila a povzbudila natoľko, že sa budete ďalej zaujímať o spoluprácu s inštruktormi jogy vo vašej oblasti. Tí vám môžu pomôcť s vašimi individuálnymi záujmami a potrebami. Čím viac sa dozviete o vašom tele, tým efektívnejšie bude vyzerať vaša jazda a čas na bicykli.

 

Pôvodný článok nájdete na tomto odkaze.

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPrint this pageEmail this to someone

Komentáre nie sú povolené